Kupowanie w sklepach internetowych jest obecnie bardzo popularne zwłaszcza wśród młodych, zapracowanych ludzi. O wiele łatwiej poszukać towaru w internecie, zamówić jednym kliknięciem i błyskawicznie zapłacić online, a potem już tylko czekać na dostarczenie towaru na próg naszego domu. Nie trzeba tracić czasu na bieganie po sklepach, porównywanie cen- wszystko to można zrobić podczas przerwy w pracy za pomocą komputera i myszki.

O tym, że klienci są zadowolenie z zakupów internetowych i ich dostaw do domu świadczy ciągle rosnąca liczba zakupów w sklepach internetowych.

Oczywiście zdarzają się też problemy, jednym z nich są problemy z nieterminową dostawą towaru.

Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę od dokładnego wczytania się w regulamin, który znajduje się ( bo powinien!) na stronie sprzedawcy. Najlepiej zrobić to jeszcze przed decyzją o zakupie, zwłaszcza jeśli po raz pierwszy korzystamy z usług danej firmy. W regulaminie powinny znajdować informacje dotyczące terminów realizacji sprzedaży i terminów dostawy. Trzeba pamiętać, że termin realizacji i termin dostawy to nie jest to samo, a często tak to właśnie rozumiemy.

Termin realizacji dokonanego w e-sklepie zamówienia to trzy składniki :

dostępność produktu ( bardzo często się zdarza, że towar jest wystawiony w katalogu, a nie ma go w magazynie, bo właśnie ktoś kupił ostatnią sztukę, albo towar jest rzadki i wymaga specjalnego zamówienia)

czas zaksięgowania zapłaty za towar

czas dostawy towaru pod wskazany przed odbiorcę adres. Czas dostawy liczy się od chwili nadania przesyłki przez sprzedawcę do momentu dostarczenia jej pod wskazany adres zazwyczaj przez firmę kurierską, czy pocztę.

 

Wydać od razu, termin realizacji jest dłuższy od terminu dostawy towaru . Termin realizacji zamówienia to zazwyczaj 3-15 dni roboczych , natomiast czas dostawy przesyłki to zazwyczaj 2-5 dni roboczych w zależności od firmy kurierskiej i oczywiście zależności komunikacyjnych ( liczy się nie tylko odległość ale też rodzaj i szybkość komunikacji ) .

 

Jeśli po prawidłowo złożonym zamówieniu, nie otrzymujemy przesyłki w wyznaczonym przez regulamin sprzedawcy terminie, musimy się szybko skontaktować ze sprzedawcą, zazwyczaj jest to kontakt mailowy lub telefoniczny. Renomowane firmy, które dbają o swoją reputację i zadowolenie klientów, odpowiednio wcześniej informują o ewentualnych opóżnieniach dostawy, Trzeba pamiętać, że to sklep, czyli inaczej sprzedawca zawsze ponosi odpowiedzialność za brak przesyłki u klienta, nawet w sytuacji, kiedy zawiniła firma przewozowa.

W regulaminach sprzedawców stosunkowo często zdarzają się jednak niezgodne z Ustawą o Ochronie Konkurencji i Konsumentów zapisy, w których sklep uwalnia się całkowicie od odpowiedzialności za niedostarczenie przesyłki. Takie zapisy jako niezgodne z prawem mogą zostać zaskarżone i uchylone. Jeśli firma kurierska zgubiła przesyłkę, to sprzedawca musi wysłać zamówienie jeszcze raz, lub zwrócić pieniądze wraz z kosztem wysyłki.

Categories:

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *