Handel internetowy znajduje się ciągle na krzywej wznoszącej, co roku w naszym kraju wysyła się ponad sześćdziesiąt milionów paczek, nic więc dziwnego, że w tej powodzi usług zazwyczaj wykonywanych prawidłowo zdarzają się nieprzyjemne sytuacje takie jak na przykład zniszczona paczka, a w niej uszkodzony towar.

Pierwsza podstawowa rada, to sprawdzić przy listonoszu lub kurierze czy paczka nie ma jakiś zewnętrznych uszkodzeń, a jeśli tak, to koniecznie trzeba ją otworzyć i sprawdzić czy z towarem wszystko ok. Nie wszyscy listonosze i kurierzy cierpliwie czekają na zakończenie tej operacji ( wiadomo dla nich czas to pieniądz), ale prawo stoi za konsumentem- jeśli chcemy otworzyć paczkę przy listonoszu, on chcąc nie chcąc musi zaczekać.

Czasem jednak zdarza się, że przez pośpiech i nieuwagę podpiszemy odbiór paczki, a potem zauważymy, że jest uszkodzona, lub uszkodzony jest dostarczany w niej towar. Nie jest to sytuacja nie do uratowania, przysługuje nam możliwość zażalenia na usługę pocztową, oraz możliwość reklamacji.

Trzeba wiedzieć, że reklamację może złożyć i klient i sprzedawca. Najlepiej skontaktować się ze sprzedawcą, opisać co się stało i ustalić korzystniejszą dla nas strategię postępowania. Rekompensatę finansową dostaniemy tylko wtedy, jeśli sprzedawca zrzeknie się jej na korzyść klienta, bo przecież są dodatkowe umowy regulujące takie straty pomiędzy sklepem a pocztą .

Zażalenie na usługi pocztowe można składać osobiście w urzędzie pocztowym, albo ze strony internetowej Poczty Polskiej ściągnąć odpowiedni formularz, wypełnić go i wysłać przez sieć.

Jeśli chodzi o czas zgłoszenia reklamacji w przypadku uszkodzenia przesyłki, to wynosi on rok od dnia jej nadania, ale pamiętajmy, że na zgłoszenie wad ukrytych zakupionego towaru, mamy tylko tydzień.

Zgłoszenie reklamacyjne musi zawierać kilka niezbędnych elementów. Są to :

nasze dane ( imię, nazwiska, adres, numer telefony, adres mailowy)

dane sprzedawcy

jasny i prosty opis sytuacji

uzasadnienie powodu reklamacji

załączniki- na przykład w postaci zdjęć uszkodzonego towaru i paczki

jasne określenie tego czego oczekujemy ( zwrot pieniędzy, nowy towar itp.)

 

Na rozpatrzenie reklamacji jest termin trzydziestodniowy, od momentu zawiadomienia.

 

Categories:

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *