Składanie reklamacji w sklepie spoza Unii Europejskiej

Lawinowy wręcz rozwój handlu internetowego połączony z rozwojem nowych technologii, nowoczesnych środków komunikacji i szybkich i łatwych sposobów przekazywania pieniędzy spowodowały, że dziś robienie zakupów za granicą jest proste, łatwe i przyjemne. Do penetrowania e- sklepów i płacenia za wyszukane towary potrzebny jest jedynie komputer, tablet czy nawet tylko telefon, no i oczywiście połączenie z internetem, a na dodatek różne aplikacje,wyszukiwarki i porównywarki internetowe pozwalają łatwo i szybko zorientować się w wysokości samych cen i błyskawicznie porównać je do cen występujących w polskich sklepach.

Na terenie Unii Europejskiej występuje jednolite dla wszystkich dwudziestu ośmiu państw członkowskich prawo konsumenckie, działa też sprawnie instytucja zajmująca się egzekwowaniem praw konsumenta ( Europejskie Centrum Konsumenckie ) , więc reklamowanie zakupionych towarów zarówno w sklepach internetowych jak i stacjonarnych jest proste i z reguły zawsze dobrze kończy się dla klienta.

Poza terenem zjednoczonej Europy prawa konsumenckie nie są już tak jednolite i spójne, bo praktycznie każdy kraj ma swoje indywidualne rozwiązania zarówno praw konsumenta jak opłat celnych i podatkowych.

Krajem w którym najchętniej Polacy robią zakupy poza Unią Europejską są oczywiście Stany Zjednoczone Ameryki Północnej. W pięćdziesięciu jeden stanach, z jakich pod względem struktury organizacyjnej składa się to wielkie państwo, jest nieco odmienne prawo, w tym i prawo konsumenckie, więc w zależności od tego w którym stanie jest zarejestrowana firma sprzedająca, będą obowiązywać konkretne rozwiązania dotyczące reklamacji.

Generalnie można powiedzieć, że zdecydowana większość towarów zakupionych na terenie Stanów Zjednoczonych jest objęta gwarancją, która obowiązuje tylko na terenie tego państwa. Oczywiście producenci którym zależy na poszerzeniu grupy klientów mogą stosować swoje rozszerzone prawa konsumenckie i tak też się dzieje w przypadku niektórych globalnych korporacji, wówczas w serwisie działającym na terenie Polski możemy gwarancję wykorzystać w pełni, pod warunkiem oczywiście, że dysponujemy dowodem zakupu. Warto pamiętać, że zawsze dowód zakupu jest bezwzględnie konieczny przy każdym zgłoszeniu reklamacyjnym i pod każdą szerokością geograficzną.

Powiązane artykuły